מה זה CPA?

אם יש לכם עסק בארצות הברית, או שאתם אזרחי ארה"ב, ייתכן שנתקלתם בעבר במושג CPA אם הייתם צריכים להתמודד מול ה-IRS. אך מה זה בכלל CPA? ולמה כשמחפשים את המושג באינטרנט מרבית התוצאות קשורות לשיווק דיגיטלי?

את התשובות לשאלות הללו, יחד עם עוד מידע רב בנושא רואי חשבון אשר פועלים גם בארצות הברית וגם בישראל – תוכלו למצוא ממש בטקסט שלפניכם.

 

מה זה רואה חשבון CPA והאם זה קשור לשיווק דיגיטלי

אם תחפשו באינטרנט את הביטוי cpa israel, ככל הנראה מרבית התוצאות הראשונות תהיינה קשורות בכלל לשיווק דיגיטלי. אז מה הקשר בין CPA בשיווק דיגיטלי לבין CPA בתחום החשבונאות? האמת היא שאין כל קשר ביניהם. בשיווק דיגיטלי, ראשי התיבות מייצגים את המושג Cost Per Action – תשלום לפי פעולה. מדובר בדרך להרוויח כסף מפרסום מוצר או שירות באתר שלך.

בתחום החשבונאות, ראשי התיבות CPA מייצגים את המושג Certified Public Accountant שמגיע אלינו מתחום החשבונאות בארצות הברית. בארה"ב, כמו בישראל יש צורך ברישוי מטעם המדינה (או גורם מטעמה אשר קיבל אישור לכך) כדי לעסוק בראיית חשבון. רואה חשבון בעל רישיון נקרא CPA.

מה זה רואה חשבון CPA והאם זה קשור לשיווק דיגיטלי

מי צריך רואה חשבון CPA

יש לא מעט אנשים אשר נזקקים לשירותיו של רואה חשבון CPA (כלומר רואה חשבון בעל רישיון לעסוק בחשבונאות גם בישראל וגם בארצות הברית). קודם כל, כל אדם פרטי שמחזיק באזרחות או תושבות ישראלית לצד אזרחות אמריקאית או גרין קארד – צריך רו"ח CPA.

בנוסף, גם משקיעים פרטיים וחברות אשר משקיעות בנדל"ן בארצות הברית צריכים רו"ח CPA. ככלל, חברות שיש להן מפעלים בארצות ברית והנהלה בישראל ועוד חברות וגורמים פרטיים שמחלקים את חייהם בין ישראל וארצות הברית – כולם צריכים רואה חשבון CPA. רואה חשבון CPA יעזור לכם להימנע מתשלום כפל מס, ואף לנצל הטבות מס שונות בכל אחת מהמדינות.

 

איך לבחור CPA אמין

אם אתם ישראלים שעובדים בארצות הברית או שיש להם עסקים בארצות הברית, ואתם מחפשים רואה חשבון – חשוב מאוד שהוא (או היא) יהיו CPA. רואה חשבון שאינו CPA הוא למעשה רואה חשבון ללא רישיון, ושימוש בשירותיו עלול לגרום לכם לתסבוכות משפטיות.

כדי לבחור נכון CPA, עליכם קודם כל לשים לב שרואה החשבון שאתם בוחרים הינו בעל רישיון גם בישראל וגם בארצות הברית. בנוסף, שימו דגש בחיפוש שלכם על זמינות. בשל הפרשי הזמנים ולוח החגים והחופשות השונה, יכולים להיווצר מצבים לא נעימים של חוסר זמינות משני הצדדים ברגעים קריטיים. לכן חשוב להתייחס לסוגיה מבעוד מועד.

איך לבחור CPA אמין

סיכום

לסיכום, המושג CPA הינו בעל משמעות שונה בתחומים שונים. בתחום החשבונאות, מדובר ברואה חשבון בעל רישיון לעסוק בחשבונאות בארצות הברית. בחרו אך ורק CPA אמין ומנוסה, בעל רישיון בישראל ובארה"ב. CPA מוצלח יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

מה זה CPA?

אולי יעניין אותך גם

מינימליזם מודרני מלונות קפסולה
כללי
מינימליזם מודרני: מלונות קפסולה

בשנים האחרונות צץ טרנד חדש בתחום הלינה המציע למטיילים חוויה ייחודית ומינימליסטית: מלונות קפסולה. מלונות אלה, שמקורם ביפן, זכו לפופולריות ברחבי העולם בשל העיצוב הקומפקטי

קרא עוד »
גריל אש
כללי
על האש במרפסת – האם זה אפשרי?

בעוד שבורות אש מסורתיים עשויים שלא להתאים למרפסת שלכם, גריל גז למרפסת יכול לשמש כחלופה בטוחה ונוחה, כדי ליהנות מהחמימות והאווירה של ארוחת על האש.

קרא עוד »
מהירות מופרזת
כללי
4 דרגות חריגה מהמהירות המותרת

אחת הרעות החולות בהן ניתן להיתקל במהלך נסיעה בכבישי ישראל היא עבירת תנועה בגין מהירות מופרזת. מדובר באחת העבירות המסוכנות ביותר בתחום התעבורה, ולמרבה הצער

קרא עוד »