פספוס של טיסת קונקשן לא באשמתך – איך מוכיחים זאת

טיסת קונקשן הינה פתרון זול ברוב המקרים על מנת להגיע מיעד אל יעד, או להגיע אל יעדים מרוחקים. אולם יש בהזמנת טיסה שכזאת סיכון מסוים, ועדיין, האחריות על חברת התעופה חלה האחריות לעמוד בלוחות הזמנים שלה, ואם לא תעשה כן, תחויב בפיצוי.

 

מהי טיסת קונקשן, ומה הסיכון הבסיסי שבה ?

טיסת קונקשן היא הכינוי בלעז לטיסת המשך. הכוונה היא למצב בו אתם ממריאים ליעד מסוים שאין אליו טיסה ישירה, ולכן אתם טסים ליעד דרך נקודת ביניים, לרוב במדינה שונה. טיסת קונקשן, כלומר טיסת חיבור היא טיסה המורכבת משתי טיסות שאין ביניהן קשר.

הרעיון הוא שהנוסע יגיע בעזרת הטיסה הראשונה זמן מספיק לשדה התעופה בכדי להגיע לטיסת ההמשך.הסכנה המיידית בסוג כזה של טיסה, היא בעיכוב בטיסה הראשונה שיגרום לאיחור לטיסת ההמשך ולכן לא להספיק לעלות עליה. מכאן נשאלת השאלה, מי אמור לשאת באחריות?

חסרה טיסת המשך

מי אחראי לדאוג ללקוח לטיסה חלופית ?

במצב הנוצר בשל איחור בטיסת קונקשיין, ומתוקף כך הפסד טיסת ההמשך עקב עיכובים הנגרמו בתחום האחריות של חברת התעופה, הרי שבמצב זה החברה המטיסה היא זאת אשר חייבת לקחת אחריות למצא טיסה חלופית אל היעד הנדרש אשר זמינה באותו היום.

במידה ולא נמצאת טיסה זמינה חברת התעופה מחויבת להמציא ללקוחות שלא הגיעו לטיסת ההמשך את האפשרות להעביר את זמנם במקום נוח ומקובל, בשדה התעופה או בבית מלון מחוץ לשדה התעופה, וכמובן לקבל כרטיס טיסה אל היעד הנדרש במועד הקרוב ביותר.

 

מי מחויב לדאוג לפיצוי

לחברת התעופה יש חובה לפצות את הלקוח בשל איחור בטיסת קונקשן זאת על פי חוקי התעופה הבינלאומיים הקיימים בכל מדינה. ישנם מדינות הפועלות על פי החוק האירופי, ישנן מדינות הפועלות לפי החוק שהן קבעו לעצמן. בישראל פועלים על פי חוק שירותי התעופה שנחקק בשנת2012 על בסיס החוק האירופי, בהתאמה למצב בישראל.

החוק קובע בצורה ברורה שהאחריות על עיכוב חל על חברות התעופה, הן חייבות בפיצוי על פי הקבוע בחוק. ייתכן ואם תפסידו את טיסת הקונקשן במדינה שאיננה ישראל, הזכאות לפיצוי תהיה על בסיס המקובל באותה המדינה. ועדיין חובת הפיצוי נופלת על חברת התעופה מתוך הנחה שהנוסע בעל כנדרש לפי ההנחיות הנדרשות.

 

איך מוכיחים את אשמת חברת התעופה?

על מנת להוכיח את אשמתה של חברת התעופה בפספוס של טיסת ההמשך, חשוב להקפיד על מספר פעולות חשובות לחיזוק טענתך כנגד חברת התעופה.

  • הקפידו לשמור את כל המסמכים הקשורים לטיסה ולטיסת ההמשך ובתוכם, מיילים, הודעות מחברת התעופה ועוד.
  • נסו לקיים מעין רישום זמני ההגעה שלכם אל השדה ושל הפעולות בתוך השדה בכדי להראות שאתם פעלתם כשורה.
  • הקפידו לבצע כל אלו, על מנת שאפשר יהיה להוכיח את חברות התעופה על טעותם.

חסרה טיסת המשך

אולי יעניין אותך גם

מינימליזם מודרני מלונות קפסולה
כללי
מינימליזם מודרני: מלונות קפסולה

בשנים האחרונות צץ טרנד חדש בתחום הלינה המציע למטיילים חוויה ייחודית ומינימליסטית: מלונות קפסולה. מלונות אלה, שמקורם ביפן, זכו לפופולריות ברחבי העולם בשל העיצוב הקומפקטי

קרא עוד »
גריל אש
כללי
על האש במרפסת – האם זה אפשרי?

בעוד שבורות אש מסורתיים עשויים שלא להתאים למרפסת שלכם, גריל גז למרפסת יכול לשמש כחלופה בטוחה ונוחה, כדי ליהנות מהחמימות והאווירה של ארוחת על האש.

קרא עוד »
מה זה CPA?
כללי
מה זה CPA?

אם יש לכם עסק בארצות הברית, או שאתם אזרחי ארה"ב, ייתכן שנתקלתם בעבר במושג CPA אם הייתם צריכים להתמודד מול ה-IRS. אך מה זה בכלל

קרא עוד »
מהירות מופרזת
כללי
4 דרגות חריגה מהמהירות המותרת

אחת הרעות החולות בהן ניתן להיתקל במהלך נסיעה בכבישי ישראל היא עבירת תנועה בגין מהירות מופרזת. מדובר באחת העבירות המסוכנות ביותר בתחום התעבורה, ולמרבה הצער

קרא עוד »